30 Kasım 2009 Pazartesi

3 şarkıda İzmir

Tam da gidip görmeye ihtiyacım olduğu zamanlarda denk gelen bir şehir..

İzmir'i bir başka seviyorum..Farklı havası,insanı,eğlence anlayışı..
İnsanların kafalarının rahatlığı,erken saatlerde işyerlerini ve dükkanlarını kapatmaları..

Bunlar bana Bari şehrini hatırlattı aslında.Hatta Akdeniz şehirlerinden İtalya'dakilere en çok benzeyen İzmir diyebilirim,en önemli fark insanların ten renkleri olabilir.

Güzel ve dolu dolu ( her dakikası ) geçen 4 gün 3 gece..


Buradan giderken yeni açılan Sabiha Gökçen Havalimanı..Serdar ile..

Oldukça şık bir yeni iç yapıya sahip olmuş..Eskisi 3.sınıf bir havalimanı gibiydi..

Ama tabi ki yine de format olarak lüks olan havalimanları arasında yer aldığı söylenmesi zor.Bunun da bir sakıncası yok aslında.


En çok gözüme güzel gelen görüntülerden biri de yerdeki yansımaların kalitesi.Bu kullanılan malzeme ile de alakalı tabi ki.
Yine de bir takım eksiklikler yok değil.Çalışmalar devam ediyor..

Ve tanıdık bir sima.İzmir yolcusu..
Bu da belki de şimdiye kadar yapabildiğim en iyi lomo olabilir.
Bu kadar istediğim gibi çıkmasına şaşırdım..
Sessiz sinema lomo sahnesi bunun adı.


İzmir'deki ilk sahneler..
Bu da meşhur bitmeyen metro.Barcelona'daki La Sagrada Familia gibi olsa gerek.

Göztepe Köprüsü.İzmir'deki en güzel sanat eserleri sırasında ilk 3'te.

Güzelyalı'daki Tarihi Asansör'den İzmir..

Florida - Güney Sahilleri..

Yasemin bu fotoğrafın adı..
Uyandığımda ki manzara..Küçükyalı yeni yapıların olduğu bir bölge..Bölge ^^
İzmir'in o enteresan metrosuna giriş..
İstanbul'dakinin aksine metro sistemi Avrupa'dakiler gibi..gidiş ve geliş kenarlardan değil de ortadan..bu daha güzel ! İzmir'in kendine özgü laflarından biri..Simite gevrek diyorlar..Bir kaç tane daha "saçma" isimler var..Hatırlayamıyorum şuan..

Bornova
Hiç bir şey yok..
İzmir'de her şey iç içe..
metropolitan insanı olmak başka bir şey tabi..

Yine İstanbul'un aksine her yerde Atatürk portresi vardı..Oldukça iç içeler.

Fatih Ürek ?

Bu fotoğrafın hikayesi..önce domuz gribinin malum bir görüntü etkisi üzerinde duracaktım ama sorasında şöyle bir konuşma cereyan etti :

Arkadaşım : Hangi aydaydık ya biz şimdi ?
Ben : Mayıs
Maskeli ufak kız : ( Bir den gözleri açılır etrafı süzer ve kapatır,tekrar açar ) Kasım ayındayız!
Ben yanlış sözlere karşıyım,bu benim özelliğim ben düzeltirim ( Gözler kapanır )
Sen gazeteci misin ?
Ben : Hayır,fotoğrafçıyım.
Maskeli ufak kız : Ama kameran var ?
Ben : Haber fotoğrafları çekmiyorum ama
Maskeli ufak kız : Ne fotoğrafları çekiyorsun o zaman ?
Ben : Hmm....
.....

maskesinin altındaki ifadeyi çok merak etmiştim aslında..

DTP olaylarının olduğu gün.
Bir kaç mimari örneği..
Bu yolun bir adı vardı da..Ağaçlarla ilgiliydi..Güzel bir yol.
Karşıyaka taraftarı.
Kapak dansının doruğa çıktığı bölge.Kordon güzel fakat hep aynı.Farklılaşma olmalı..

İzmir'de hayat renkli ama tek düze.İzmir'liler daha çok şey istemeli bence daha çok şeyi hak ediyorlar fakat her şey yolunda gibi görünüyor onlara göre belki de.
Her şey bir yere sıkıştırılmış gibi..Ufak bir örnek,ben gayet güzel bir bira masasında ( pub ortamı ) biramı içerken yanımdaki mekanda adam rakı sofrasında whisky içiyordu..garip..

İzmir insanları çok hoş sohbet,sohbet etmeyi seviyorlar.İstanbul insanı daha çok hareketi seviyor,olay olsun heyecan olsun..Bu kadar..


L.





2 yorum:

Okan Akan dedi ki...

İzmir hakkında çokça yazıldığı bir dönemdeyiz. Senden İzmir okumak iyi geldi yine de. Pek çok tesbitin doğru, herşey bir eyere sıkıştırılmış durumda:)

Evimin dibine (asansör restoran sokakta oturuyorum) gelip bi selam çakmadın ya alacağın olsun:)

pLn dedi ki...

boyoz var:)ne oldugunu tam bilemedigim. ha bir de cekirdege cigdem derler. severim izmiri, izmir fotograflari cekme istegi uyandirdi bu postun, bravo!:)