16 Nisan 2009 Perşembe

festival günlüğü 2/4


son anda koşarak,uçarak,aralardan kaçarak yetiştim rexx'e. tabi 1. salonun o stadyum tribunu yapısı da birde karşıma çıkınca 5-11 noktasını bulmak ilk seferde kolay olmadı..

bulduğumda ise birileri beni bekliyordu..

dünkü film Loft adlı Belçika yapımı bir filmdi.

nedense bu sefer elimde hiç görsel yok o yuzden bir kaç sahneden kareler olacak burada..


konuyu derinlemesine anlatmaktansa,dikkat edilen noktaları belirtmek daha mantıklı olur diye düşünüyorum..

en başta,mimari ile olan örgü oldukça başarılı bir şekilde kuzey ülkelerinin post-modernizm olgusuna -belirli seviye insanlar için- nasıl da sahip çıkışlarını görmek güzel.

sonlara doğru Vincent'ın dediği gibi,bütün planın kadınlar tarafından tezgahlanması da çok başarılı.Hepsi Vincent'in açığından faydalanarak gerçeği çözüyorlar..

Sinematografisi geniş açı o kadar fazla yoktu ama yine de tele açılı sahnelerden sayıca daha fazlaydı..bire bir diyalogların dışında tabi..

renkler de muhteşemdi açıkçası,çok fazla sarı tonlara kaçmadan konu ile paralel yöreye özgü renkler..

ama garip olan o kadar entrika aldatma konuları geçiyor,bahsi geçen kadınlar sanırım özellikle "güzel" dediğimiz kadın normundan uzaktı..bu da belirli bir tercih olabilir tabi..
ben şiddetle tavsiye ediyorum,çok iyi bir kurgusu var ve detaya inen yapısı da etkileyici..

bir kaç sahne..




flandersimage.com



sonrasında mehmet ve melis ile karga'da yapılan analizler..sohbet ve gülüşmeler.. ortaya karışık..

L.

Hiç yorum yok: